Re: [Linux] /dev/shm ve tmpfs

From: Ismail Donmez (ismail@kde.org.tr)
Date: Wed 25 May 2005 - 17:20:23 EEST

Merhaba,
On Wednesday 25 May 2005 17:07, recep yagci wrote:
> Merhaba arkadaslar,
> uzun bir aradan sonra bilgisayarima dagitim olarak redhat
> kurdum(centos 4) ve /dev/shm diye bir baglanti(tmpfs dosya sistemi
> imis) kullandigini gordum.
[...]
> Aklima takilan iki konu var :

> kullaniyor,ben kurulum yaparken herhangi bir ayar yapmadim,ya da
> gozumden kacmis olabilir.

RAM'in ne kadarsa o kadar bi alana sahiptir, diskten yer kullanmaz.

> Ikincisi boyle bir dosya sistemine niye gerek var,zaten onceden de
> kernel swap ve RAM kullnarak bu isi halletmiyor muydu(shared memory
> icin falan yazildi diyor ama zaten RAM de ve swap de de bu olaylar
> yapilmiyor mu).

Bazı olaylar çok hızlı gerçekleşmelidir. Mesela çok büyük bi dosyayı
kopyalarken mp3 dinlediğini düşün. Eğer ses operasyonlari yeteri kadar hizli
olmazsa seste duraklama olabilir. /dev/shm RAM'i kullandiği için
operasyonlar normal diske oranla 1 milyon kat civari daha hizlidir. Ama her
ses sistermi /dev/shm i kullanmaz. Benim kullandığını bildiğim Jack
( http://jackit.sf.net ) var bi.

Saygilar,
ismail

--
They say people don't believe in heroes anymore