[Linux] /dev/shm ve tmpfs

From: recep yagci (ryagci23@gmail.com)
Date: Wed 25 May 2005 - 17:07:34 EEST

Merhaba arkadaslar,
uzun bir aradan sonra bilgisayarima dagitim olarak redhat
kurdum(centos 4) ve /dev/shm diye bir baglanti(tmpfs dosya sistemi
imis) kullandigini gordum.Internette yaptigim arastirmada bu
filesystemin calisilan tum dosyalari memory de tutabilmek icin
yapilmis ve RAM ve disk(swapping icin kullaniyormus) den olusan bir
dosya sistemi oldugunu gordum.
Aklima takilan iki konu var :
Birincisi bu dosya sistemi,ne kadar RAM den ne kadar da disk ten
kullaniyor,ben kurulum yaparken herhangi bir ayar yapmadim,ya da
gozumden kacmis olabilir.
Ikincisi boyle bir dosya sistemine niye gerek var,zaten onceden de
kernel swap ve RAM kullnarak bu isi halletmiyor muydu(shared memory
icin falan yazildi diyor ama zaten RAM de ve swap de de bu olaylar
yapilmiyor mu).
Sizlerin yorumlari neler?
Tşkler...