Re: [Linux] linux için amd mi intel mi

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Thu 19 May 2005 - 23:34:35 EEST

Merhaba,

On Thu, 2005-05-19 at 22:07 +0300, Utku wrote:
> Hangi işlemciyi alacağınız sizin ihtiyaçlarınıza bağlı ama biz genel
> kullanım için Pentium 4 2.4C'yi tavsiye ediyoruz. Hem fiyatı diğer
> Intel işlemcilerine göre daha makul hem de sunduğu hız ve içerdiği
> teknolojiler tatmin edici. HT uygulamaları artınca ki artacak, daha da
> fazla performans almak mümkün olacak. Tüm "Intel'cilere" tavsiye
> ediyorum.

Peki, ben de neden `Intel` dediğimi yazayım.

Basitçe Linux çekirdeği, GNU C Library, GNU Compiler Collection ve diğer
birçok mimari bağımlı yazılım 32bit Intel mimarisi üzerinde
geliştirilmiş ve tasarlanmış durumda. Diğer mimarilerde sorun
yaÅŸamayabilirsiniz, muhtemelen (geriye uyumluluk sayesinde) sistem
düzgün çalışacaktır. Ancak muhtemelen tüm sistem Intel x86 mimarisinde
daha güvenilir çalışacaktır.

Eğer AMD x86-64 kullanmak niyetindeyseniz, sisteminize kuracağınız
dağıtımın 32bit olmamasına dikkat edin. Birçok dağıtımın AMD x86-64
sürümü var, onlardan birini kurmaya çalışın.

Ä°yi eÄŸlenceler,

--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/