Re: [Linux] Linux nasıl okunur?

From: Tansu Günay (tansugunay@gmail.com)
Date: Mon 09 May 2005 - 12:41:59 EEST

Sevgili Linux'a gönül vermiş arkadaşlar. "linux" un ne şekilde telaffuz
edilmesi gerektiği hakkındaki serzenişlere değişik bir açıdan yaklaşmak
istiyorum. Anafikir: "konumuz bu mudur?"
Yani bırakalım vatandaş ister linux desin, ister laynaks desin isterse,
Coca cola Türkiye'ye ilk geldiğinde yaşanan telaffuz problemini çözen
pratik zekalı büyüklerimizin kola'ya "karasu" demelerine benzer bir
lakapla adlandırsın. Ama yeterki Linux'u bilsin, kullansın. Bakın, bugün
evlerinde ve ya işlerinde windows kullanan insanların yüzde yirmisi,
belki daha fazlası Windows'un ne olduğunu dahi bilmiyor. Hatta IE nin ne
olduğunu da bilmiyor. Ama Windows kullanarak günlük işlerini hallediyor.
Onlar için Windows, "bilgisayar" IE de "internet" ama hepsi bildikleri
siteleri dolaşıyor, oyunlarını oynuyor, mailleşiyor, sohbet ediyor hatta
ufak tefek işlerini bile görüyorlar.
Bence Linux gruplarında, forumlarında ve ya herhangi bi linux
platformunda çözüm bekleyen sorunlarımızın dışında öncelikli
tartışılması gereken konu "Linux'un nasıl daha yaygın kullanılması"
olmalıdır.
Yukarda bahsi geçen arkadaşlarımızın önüne zamanında windows yerine bir
Linux işletim sistemi konsaydı, belki gene linux un ne olduğunu
bilmeyeceklerdi ama Linux kullanıyor olacaklardı.Ben kendi adıma, bundan
sonra bana gelip de " Birader bi iki bişi gösterde biz de girelim
bilgisayar dünyasına diyen" bütün tanıdıklarımı doğrudan Linux'a
yönlendiricem. Hatta şu anda, zamanında windowsla tanıştırdığım anne ve
babamın önüne Linux koymadığım için pişmanım.
Velhasıl, ben "ne ad koyarlarsa koysunlar yeterki linux kullansınlar"
diyorum. Ayrıca eminim bu gruptaki herkese ayda yılda bir de olsa hiç
bilmeyen birileri gelip, "bi bilgisayar yapalım da ben de öğreniyim"
diyordur. Bu gibi durumlarda herkesi benim yapacaklarımı yapmaya davet
ediyorum.
Sevgiler
Tansu Günay