Re: [Linux] Linux nasıl okunur?

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Mon 09 May 2005 - 00:39:12 EEST

* Okan Çetin [2005-05-09 00:24:08+0300]

> linuxforums.org da da aynı konu dönüyor. Dışarıda da ikilik oluşmuş
> gibi. Peki yazımı nasıl olmalı? Büyük harfle yazımından bahsediyorum.
> "LİNUX" yazsak yanlış olmazı savunuyorum ben ama "LINUX" olması
> gerekir diye ısrar edenler de var.

Cifte yanlis olur. Oncelikle bu yabanci bir ozel isim, yani Turkce imla
kurallarina gore ait oldugu dile ait ozgun imlasiyla yazilmali. Yani
ozgun hali "hepsi buyuk harf" seklinde olsaydi "LINUX" olarak yazilmasi
gerekirdi. Ama dogru form bu degil. "Linux" marka hakki Linus
Torvalds'a ait olan ve sahibi tarafindan da "Linux" seklinde yazilan bir
isimdir. Bu yazimi UNIX® ile karistirmamak gerekir.

--
roktas