Re: [Linux] yetkiler

From: Kudret Güler (kudrettin@gmail.com)
Date: Mon 02 May 2005 - 02:29:47 EEST

On 5/1/05, Dogan Tankisi <tankisi@gmail.com> wrote:
> Merhabalar sunucumda bir kullanıcı açmak istiyorum yalnız o kullanıcı
> user ekleyebilecek silebilecek ,yalnız root erişimi olmayacak sadece
> user ekleme kaldırma /home klasor'ne bile erişimi olmuyacak bu
> yetkilileri nasıl veriyorum türkce dökümanlar varsa sevinirim
> teşekkürler.

kullanıcı ekleme hakkı olan bir kullanıcı, /home dizinine erişimi
olmasa da, /home dizinine erişimi olan bir kullanıcı yaratarak hatta
bir root kullanıcı yaratarak buraya ve diğer yerlere erişim
sağlayabilir. bu durumda isteğiniz paradoks içeriyor sanki. sadece
kendi grubunda yeni kullanıcılar yaratabilsin diyorsanız sanıyorum bir
script yazılarak yapılabilir. Bu script root yetkileriyle çalışacak
ama sadece önceden root'un belirlediği argüman kümesiyle...