Re: [Linux] yetkiler

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Sun 01 May 2005 - 22:46:50 EEST

On Sun, 1 May 2005 22:34:44 +0300
Dogan Tankisi <tankisi@gmail.com> wrote:

> Merhabalar sunucumda bir kullanıcı açmak istiyorum yalnız o kullanıcı
> user ekleyebilecek silebilecek ,yalnız root erişimi olmayacak sadece
> user ekleme kaldırma /home klasor'ne bile erişimi olmuyacak bu
> yetkilileri nasıl veriyorum türkce dökümanlar varsa sevinirim
> teşekkürler.

 Aradiginiz konu yetki yonetimi. chmod ve chown bilgisi bir yere
kadar yeterli olur diye dusunuyorum.

 http://www.belgeler.org adresinde en azindan man sayfalarinin
cevirileri oldugunu biliyorum, daha detayli bir belge de orada bulunuyor
olabilir, su an aklima gelmedi.

 Genellikle bir sorunum var ise once google a soruyorum, farkli
belgelere de erisebilirsiniz sanirsam.

--
 Onur Kucuk                                      Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens