Re: [Linux] linux'un taşınabilmesi?

From: Goktan Kantarcioglu (goktan99@gmail.com)
Date: Thu 24 Mar 2005 - 12:12:16 EET

Selamlar

deginiz gibi sorunlar esasinda windows isletim sisteminde defalarca
basima gelse de linuxta hic bir zaman sorun gormedim. burada aklima
gelen sorun HDD nizi degisik bir konuma takmanizdan kaynaklanabilir.
mesela makineyi kurdugunuz zaman HDD 0,0 konumunda (/dev/hda, primary
master) ise ve yeni makinenizda HDD yi /dev/hdb ye yani 0,1 e takarsaniz
boot loader'da kernel ve initrd dosyalarinin yerini ve root bolumunu
duzeltmeniz gerekir. buna dikkat edip tekrar denerseniz sorun
kalacaginiz sanmam.

iyi calismalar
goktan