Re: [Linux] KDE'de RPM

From: Oğuz Eren (ogzeren@gmail.com)
Date: Mon 21 Mar 2005 - 22:56:28 EET

Oncelikle anladigim kadarini teyit edeyim:
SuSE'de rpm paketlerini YaST kuruyor. rpm'e cift tikladiginizda
konqueror icinde rpm bilgilerini (Description, changelog ve files)
gosteren bir pencere acilir; uzerinde de Install this package with
YaST tusunu gorursunuz. Bu tusa basinca sifre soruyor olmali.
Siz sifreyi girdiniz ancak YaST acilip paketi kurmadi, oyle mi?

Eger boyleyse, sunlari deneyin:

-YaST aciliyor mu? (Konsolda "kdesu yast2")
- YaST'in "install and remove software" modulu calisiyor mu?
- Her ikisi de calisiyorsa sunu deneyin: YaST'in "Change installation
source" modulunu acin; kurmak istediginiz rpm paketlerinin yer aldigi
dizini kurulum kaynagi olarak ekleyin. (Add/Local Directory) Ardindan
"install and remove software" modulune girip kurmak istediginiz paketi
aratip kurmayi deneyin.

Eger bunlarda sorun yoksa rpm duzgundur ve yast duzgun calisiyordur.
Bu durumda sorunu krpmview'da aramak gerek. krpmview konqueror'da rpm
bilgilerini gosteren ve "install with yast" tusunu iceren ekrani
ureten script. Bulundugu yer /opt/kde3/share/apps/krpmview. Oraya
gidip konsol acin. Yine kdesu ile rpm dosyasinin yerini de belirterek
o scripti calistirmayi deneyin.
Ornek:
kdesu "./setup_temp_source /home/xxx/yyy.rpm"

Mutlaka bir yerde hata alacaksiniz diye dusunuyorum..