Re: [Linux] en iyi kurulum hangisi?

From: yermiz sezgin (taipan@haylaz.org)
Date: Thu 17 Mar 2005 - 02:37:28 EET

Merhaba,

Ben de Serdar Bey'in soylediklerine katiliyorum..Gentoo camiasinda bu
hiz(performans) mevzusuna saplanti derecesinde bir ilgi vardir...Bu
saplanti overclock yaparken islemci yakanlara, ya da en guzeli
arabalarina(dogan gorunumlu sahin) spoiler takip yol tutusunu bozanlara
benzetilebilir.

Ilgili slahdot makalesine ve asil siteye buradan erisebilirsiniz...
http://linux.slashdot.org/linux/04/10/31/0011233.shtml?tid=133&tid=106
http://funroll-loops.org/

Yalniz Gentoo ile bilgili birinin de ince ayar mevzusuna girerek
performans artisi saglayabilecegine inaniyorum.Yine de pek cok durumda
bu kullanici icin can sikici hale gelecektir.Ornegin sata diskimde pek
cok dagitimda sorun yasamistim.Gentoo'da da bu boyle oldu ve tatminkar
bir performans elde edene kadar epey ugrastim.Yine de diger dagitimlarin
cogu diski sorun cikarmadan taniyabilmisti(her ne kadar cok iyi bir
performans vermese de...)

stage3 kurulum yapmamama ve ince ayar mevzusuna cok fazla girmememe
ragmen cekirdegi minimal tutmak,gereksiz servisler,islemci mimarisine
gore derleme vs. gibi yontemlerle bir miktar performans artisi
sagladigima inaniyorum.Ayrica emerge "-uDpv world" gibi tek bir komutla
butun kurulu paketleri guncel tutmak da ayri bir keyif(tabi bir de bunun
distpatch-conf'la ayar duzeltmesi de var!)...Kofigurasyon dosyalarini
daha kurulumun basindayken elle duzeltmek; grub,fstab vb. gibi
ayarlamalari ogrenmek ya da cekirdek derlemeyi ogrenmek icin zor ama
etkili bir yontem olarak da gorulebilir.

Bu tip duzenlemeleri diger dagitimlarda da yapmak mumkun sonucta.Ama
gentoo'da "from scratch" mantigi yurudugunden, "bastan temiz olsun..ne
kuruldu,nasil ayarlandi,ne oldu, ne bitti bileyim.hepsi bastan sona
benim elimden gecsin" diyenlerin hosuna gidiyor sanirim...

Yine de ugrasmaya deger mi bilemem.Bu tamamen size bagli...Yoksa
yukaridaki anti-ricer benzetmesindeki gibi "kde'de saat bir turlu dogru
calismiyordu...gentoo ile her seyi bastan sona derledim duzeldi" gibi
dusunenler de yok degil!

kolay gelsin.

Sevgi&Saygi.