[Linux] Yeni bir dağıtım İstiyorum

From: Aydın Kayaz (aydinkayaz@gmail.com)
Date: Thu 03 Mar 2005 - 23:24:50 EET

                                          Merhabalar;

Arkadaşlar ben Linux dünyasında çok yeniyim. Daha önce Red Hat kurmuş fakat
kullanamadığım (Modemimi-Ses Kartımı-Yazıcımı ve Ekran kartımı )
donanımlarım olduğu için silmiştim. Daha sonra Linux net dergisi ile
Mandrake 10.1 kurdum. Fakat bazı sorunların hala devam etmesi nedeni ile onu
da sildim. Sorunlar genelde donanım sorunları ve/veya sistemin çok hantal
çalışması idi. Ayrıca kullandığım bazı programların (Borland C++ Builder 6,
Delphi 8.0 gibi) nasıl çalıştıracağımı bilemediğimden tekrar sildim.

  Şimdi size soracağım şu:

1- Elimde sıfır bir makine olduğunu ve benim bunu sıfırdan tamamen
kendi isteklerime göre yükleyebileceğim bir sistem önermeniz. (Piyasadaki
dağıtımların çoğu gereksiz programlar veya stabil çalışmaması, donanım
sorunlarını anlayamam dolayısı ile benden pek fazla ilgi göremediler veya
ben kendime uygun dağıtımı bulamadım daha )

2- Kendi makinemin şartlarına göre derleme yaparken veya hazır
derlemeleri yüklerken hata ile karşılaşırsam bu hatanın çıktısını nereden
bulabilirim. Yani mesela hatalar yazıp yazıp geçiyor ben bunları nereden
görebilirim ?

3- Ben şimdi Linux çekirdiğinin tam olarak ne yaptığını anlamış
değilim. LFS yüklemesini inceledim fakat bu yükleme sırasında da bir sürü
fazladan paket yüklendiğini gördüm. Ben sadece çekirdeği derleyerek çalışan
bir Linux elde edemez miyim ?

4- Linux hakkında sıfırdan bilgi öğrenebileceğim ve adım adım kendimi
geliştirebileceğim ( sizin deneyimlerinizi merak ediyorum) yerler nereler?
Fakat ben belli bir sürüm veya dağıtım değilde genel olarak linuxün çalışma
prensipleri ile ilgileniyorum.

5- Linuxu Program geliştirme ortamı için kullanacağım. Bu yüzden C++
Builder gibi programlardan hangisini tavsiye dersiniz ?

 Herkese şimdiden teşekkür ediyorum. Linux dünyasına bu sefer kesin girmek
istiyorum.

Saygılarımla ;

Aydın Kayaz