[Linux] virus bulasmayan sistem

From: Tolga Günkut (hardheart@gmail.com)
Date: Tue 01 Mar 2005 - 22:14:00 EET

Kevser Hanım'ın gonderdigi basinda linux adli gazete yazisinda aklima
bir soru takildi, ozellikle su kisim Prof. Dr. Nuket Yetis Linux icin
viruslerden etkilenmeyen sistem demis. Gazete yazari ise linuxun az
kullanildigi icin virus uretilmedigini yazmis. Ben ozellikle konunun
teknik kismi ile ilgileniyorum. Yani neden virusler vindovsta cok
rahat yayiliyorda linux'te yayilmiyor.BU linux'un hangi teknik alt
yapisindan kaynaklaniyor. Unix yillardir var. SUnucularda yillardir
kullaniliyor. Bende hic duymadim yada okumadim Unix'i etkileyen soyl
soyle bir virus cikti diye. Sadece rootkitlerden haberim var. Bana
ayrintili cevap ya da kaynak onerirseniz sevinirim.
Birde bu sordugum sorulari az cok uzun sure linux kullandigim icin
biliyorum. Tam olarak idrak etmek istiyorum.Standlarda da bize surekli
sorulan sorulardan bir tanesi. Virus neden Linux'ta yaygin degil
diye.Bende ahkam kemeyi sevmedigim icin, kullandigim kadariyla cevap
vermeye calisiyorum. Ozellikle teorik alt yapisinida bilirsem
insanlari ikna etmede hic fena olmaz sanirim! Saygilar ve sevgiler

--
Ben öğrenerek öğreten bir öğrenciyim.