[Linux] Linux + Oracle, Windows + Ms SQL

From: Osman İZBAT (oizbat@gmail.com)
Date: Thu 30 Jun 2005 - 11:43:08 EEST

Merhaba;

Java ile geliştirilecek orta ölçekli denebilecek bir proje için
Linux + Oracle veya Linux + PostgreSQL şeklinde 2 model önerdik.
Yaptığımız araştırmalarda bu projeye denk işlerin Türkiye'de
Solaris + Oracle gibi sistemler üzerinde gerçekleştirildiği bilgisini
edindik.
Fakat karşı taraf Windows + Ms SQL olsa nasıl olur falan gibi birşeyler
sundu.
Bizce bu imkan dahilinde birşey fakat bizim gönlümüzden geçen diğer
projelerimiz gibi bu işi de
linux üzerinde, F/OSS yazılımlarla, PostgreSQL veya Oracle ile yapmak.

İşletim sistemleri, RDBMS, toplam sahip olma maliyeti, ölçeklenebilirlik,
kararlılık, performans vs. ile ilgili
sonu gelmez propagandalarla, tartışmalarla hergün IT sitelerinde posta
listelerinde vs. karşılaşıyoruz fakat
kendimizi F/OSS'a yakın gördüğümüz için pek de üzerinde durmuyoruz açıkçası.

O yüzden kafamızda karşı tarafa hap gibi sunabileceğimiz bir cevabımız yok.
Gruptan da böyle bir cevap beklemiyorum fakat konuyla ilgili mutlaka bilgi,
görüş, adres vs. gelecektir diye düşünüyorum.

Teşekkürler.