Re: [Linux] Scientific linux'un upgrade edilmesi ve apt (hakkında)

From: Tolga Guver (tolga@istanbul.edu.tr)
Date: Sat 18 Jun 2005 - 00:41:37 EEST

merhaba,

kisa bir sureligine Scientific Linux (SCL) kullanmistim. evet kullandiginiz
dagitim RED HAT Enterprise surumunden turevlenmis bir dagitim Fermi
Laboratuarlarinda gelistiriliyor.
temeli red hat oldugu icin bildigim kadariyla apt-get'i debian verimliligi ile
kullanamazsiniz bunun yerine rpm'leri apt'ye donusturen (ya da tam tersi
bilmiyorum tam) depolar kullanmak zorundasiniz bunlarda genelde yazilim
guncelligi ve miktari bakimindan kisitli oluyor.
sistem genel olarak fedora ya da bir red hat'ten cok farkli degil tek farki
bazi bilimsel uygulamalara gore biraz daha ozellestirilmis olmasi.

GPG lisansi ise yine red hat ile ilgili bir durum, hatirladigim kadariyla red
hat'in bu upgrade programi ile SCL'nin bir uyumsuzlugu vardi, guncel bilgiyi
web sitelerinden edinebilirsiniz, o yuzden up2date programi boyle problemler
cikarabilir.

iyi aksamlar
tolga

On Sat, 18 Jun 2005 00:27:41 +0300, mehmet turkoglu wrote
> Herkese Merhaba
> Bugün itibariyle kurmuş olduğum Scientific Linux'un 4.0 versiyonunundaki
paketleri up2date aracılığı ileupgrade ediyorum. Yalnız Her paketin
indirilişinin ardından "The package <paket adı> is signed with an unknown GPG
signature. Continue?" diye bir uyarı geliyor. Bu uyarının sebebi ne(GPG imzası
ne)? Nasıl önlerim?

> Bir de bu dağıtımdaki apt'nin işlevselliği ne durumda? Bu araç tıpki
debian'daki gibi mi kullanılıyor? Sistemimdeki paketleri up2date yerine apt ile
> upgrade edebilir miyim? Apt ile debian'daki gibi dist-upgrade yapılabiliyor
mu(gerçi henüz yeni sürümü çıkmadı)?

> Asıl en önemli sorum bu Scientific Linux'u bi merakla kurdum ama daha neyin
nesi pek anlayamadım. Bazı paketlerin sonunda RHEL4.1 diye ifadeler geçiyor.
Yoksa ben çaktırmadan redhat mi kullanıyorum :)

--
 I.U. WebMail Servisi