[Linux] ozur... [slackware - debian idi]

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 12:20:42 EEST

Herseyden oncelikle;

buyuk bir ozur...

Sanirim gereksiz 'atisma' trafigini ben baslatmis oldum. Ama 'halaaa' soruma
bir cevap alamamis fakat 'ilgisiz' yazismalari okumanin hayreti icindeyim.

1; Hani cok sey de ogrendigimi itiraf edeyim:
1.1- ortalama linux kullanicisinin altinda oldugumu anladim [squid vb seyler
ile hic ugras[a]madim]. "end kullanicinin 'uc' kisminda olan birisi oldugumu
 itiraf edeyim.

1.2- linux kullandigimi soyleyince insanlarin bana olan tavrindan dolayi
'gercekten ayricalikli bir sey' yapmakta oldugumu nice zaman sonra anlamaya
basladim.. [Kissadan hisse: linux kullananin duydugu 'ayricalik';
kullanmayanlarin davranisindan dolayi gibi gorunuyor; ki bu noktayi lutfen
not edelim]

1.3- windovz gibi beni yillarca 'tirmalatan', ustelik ciddi zaman sorunu
yaratmis olan 'gercek' sorunlarindan dolayi 'GNU/Linux' diye bir cozume
ulastiran tum linux camiasina simdiden tesekkuru bir borc bilirim.
[isteyenlere nedenlerini anlatmak mumkun].

- linux'a bir dolu 'olumsuz' seyler soyleyen arkadas [adi neydi
hatirlamiyorum], onca yazisinin icinde bir kez bile "slackware" kelimesini
kullanmadi. Slackware tecrubesi olmadan bu kadar soz soylemenin anlami nedir,
bilmiyorum.. Oysa benim sorum bu minval uzerineydi...
O zaman da burayi gecelim derim. Uzerinde durmanin anlami yok.. Kisilerin
bilgi ve becerileri oraninda linux'un verimli oldugu, 'ilk ogrendiklerim'
arasindadir.. Sanirim dogru ogrenmisim :-)
Sonucta herkes 'tercihini' yapmakta ozgur... Zorla guzellik olmayacagi
bilinir.

2; Asil daha once sordugum soruya cevap alabilirsem memnun olurum:
Slackware ile Debian arasinda ne gibi kayda deger farkliliklar vardir?
Su anda Slackware kullaniyorum ve acikcasi memnunum. 'Herhalde burada cok
ciddi sorun yasarim' dedigim noktalarda bile cozum sunmus oldugundan ayrica
beni 'hayretler' icinde biraktigini da soylemeliyim. Ustelik 'ogreten' bir
dagitim.. Ama Debian icin ayri bir hdx ayirma sansim su anda olmadigindan
listeye oncelikle 'bir sorayim' demistim.. Ozetle/Bir baska deyisle konu
"diff -u slackware - debian" idi.. :-)

Distro tercihleri ve kavgalari da olabilir, [ki bunlardan cok sey ogrendigimi
soylerim]; ama son iki gunde yazilanlardaki gibi boyle amactan uzak
mektuplasmalarin olacagini tahmin etmemistim..

O nedenle tekrar ozurlerimi diler, sordugum soruya cevap alma umudumu iletmek
isterim.

Unutmustum: Debian'in eski konfigurasyonlardaki makinalari da [pentium100;
8MbRam; 0.5Gb hdd gibi] destekler mi?

bir bilgi: ilk kez X olarakfluxbox actim.. bekledigimden daha rahat ve guzel
mis..

sevgi/saygilarimla,

suleyman
saydin@anadolu.edu.tr