RE: [Linux] Linux Hakkında Bir Kaç Söz..

From: Harun FİDAN (harun.fidan@kamilkoc.com.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 10:52:03 EEST

Aslında söylediklerini biraz abartılı bulsamda istemeye istemeye sana hak
verdim diyebilirm. Yeni bir Linux kullanıcısı olmama rağmen paketlerin
eksikliği, yeni paket arama, yok multimedia destedi, o sürüm sorunlu bu
sürüme geçmeler vs vs vs vs yani senin anlayacağın daha henüz şöle keyifle
oturup Linux üzerinde bir program dahi yazamadım. Ben bir yazılım uzmanıyım.
Linux üzerinde java kodu yazarız ona sözüm yok. Ama java kodunu ben zaten
istediğim her yerde yazabilirim. Biraz oturup kylix le uğraşayım diye Suse
Pro 9.3 kurdum. Bi kere şu konuda üzgünüm çünkü yıllardır boya kutusu diye
dalga geçtiğimiz ms xp ye özenip tam bir boya kutusu yapmışlar Suse 9.3 ü
de. Sistem inanılmaz yavaş. İlk bir saat kullanımdan sonra anlamadığım bir
şekilde daha da yavaşlıyor. Benim bildiğim Linux iş yapar gösteriş değil.
Ama maalesef artık Linux dünyasında da ticari kaydılar ön plana çıkmaya
başladı. Bunu kimsenin inkar edeceğini sanmıyorum. Neyse kylix i sistemime
kurdum gayet ii ..İİ de haydaaa GLIBC_2.0 diye bi hatayı ekranın tam
ortasına yidiriyor.. Bende de bu dakikadan sonra kylix ile uğraşma istği
kalmadı tabi. Yanlış anlamayın. Tam bir Linux fanatiğiyim. İnkar etmiyorum.
Ama dünya üzerinde bu kadar geliştiricisi ve destekleyisici olmasına rağmen
10 yıl gibi bir sürede çoktan MS yi piyasadan silmesi gerekirdi diye
düşünüyorum. Ama olmadı. Az önce dediğim gibi maalesef ticari kaydı her
şeyin önüne geçiyor. Suse 9.3 kurulumunu daha dün yaptım. Durun size sayayım
.. Kurulum yaptığım yer Centrino 1.5 işlemciye sahip gıcır gıcır bir
notebook.. Kurulum gayet güzel giderken bu sorunu dile getiren arkadaşımızın
dediği gibi monitor tanımlama ekranına geldim.. Kendi kendime dedimki ..
İşte ilk defa bi sorun olmadan şahane bi Linux kuracam artık.. Ama o da ne
sistemin bana sunduğu çözünürlük beni yıktı.. 800 e 600 kullan ben bunu
buldum sana dedi.. Böyle bir şeyi artık 10 yılda Linux hala aşamadımı merak
ediyorum.. Ekran kartım intel in 8255 64 mb ekran kartı ki buyutu küçük
olmasına rağmen en kalitelilerindendir.. Ama benim Linux um bu "en çok
bilinen" ekran kartını beklide intel e inat bulamadı ve bana 855 adı altında
bi ekran kartı bulduğunu söyledi. Eğer gerçekten bulamadıysa yazık.. Haaa
yok intel e inat bunu yaptıysa bu daha da yazık.. Çünkü arkadaşlar düşman
önce kendi silahları yok edilirse daha da ii sindirilir.. Benim diyeceğim bu
Sıkı bir Linux hayranı, taraftarı ve maalesef iyi, zorunlu bir Windows
kullanıcısı olarak selamlarımı iletiyorum.

Harun FİDAN

Sistem Yazılım Uzmanı

Kamil Koç A.Ş.

GSM : 0537 890 02 38 - İş : 0224 224 25 11/147

e-Mail: harun.fidan@kamilkoc.com.tr

Adres: Kamil Koç İş Merkezi

            İnönü cad. No:16 Kat 4

            16230 BURSA