Re: [Linux] Linux Hakkında Bir Kaç Söz..

From: Umut Demirhan (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 10:12:12 EEST

Eger bilgisayarinizi ayni mantikta kullanirsaniz, evet, bir sekilde
etkilenirsiniz.
Mesela surekli "root" olarak kullanip buldugunuz her programa "root" olarak
tiklarsaniz, ifademi mazur gorun, "papazi bulmaniz" fazla uzun surmez :)
Tabi ayni windowsta oldugu gibi bir virus curcunasi olmasa bile rootkitler,
sistemde gezinen tipler gibi muhtelif dertleriniz olur :)

Ama siz yetkisiz kullanici kullanir ve sistem aciklarina karsi duzenli
olarak
calisan servislerinizi guncellerseniz (servislerin root ile calistigini
kabul ederek)
problem yasama ihtimaliniz gercek pireler tarafindan istila edilmeniz
ihtimalinden kucuk olacaktir :)

Etrafinizda konusanlara pek aldirmayin bu noktada.

Sanirim bu konudaki seminer notlari [1] sizi biraz daha aydinlatabilir.

Saygilar.

[1] http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/bgtk-210902.sxi