RE: [Linux] Linux Hakkında Bir Kaç Söz..

From: Mehmet Ziya Ozudogru (mziya@linuxsistem.com)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 00:40:45 EEST

Sn. Sener
Mantık hatanız var
GNU Linux a özgü değildir ve belirttiğim konunun tamamen dışındadır.
Beta demek test demektir. Açılırken çöken programnı Alfadan Betaya geçiren
zihniyeti anlamak zor.

Merhabalar,
Ben FC4 ile Openoffice sorunu yaşayan benim. Açıklama gereği duyduğum için
yazıyorum.
Ben Debian kullanıyorum ve son derece memnunum. Ancak fırsatım oldukça yeni
çıkan
dağıtımları da izlemek istiyorum. FC4 ü de bu amaçla denedim. Evet FC4
içindeki
Openoffice paketlerinin kararlı olmadığını biliyorum. Açılırken logoda
kocaman BETA
yazıyor. Yine de listeye bi sorayım belki kolayca çözülecek bişeydir diye
umdum.
Sistemi Fedora ile tekrar açtığımda bu sorunla ilgili hata girişini de
yapacağım. Sayıp
dökmeye gerek yok bence :)

Bir iki cümle daha eklemek istiyorum. Zaman zaman hatalar ile
karşılaşıyoruz. Bunları
bildirdiğimizde bu hatalar düzeltiliyor. Limandaki su yükseliyor, bütün
gemileri de
yükseltiyor. Ya özgür olmayan seçeneklerde hata ile karşılaşırsak ne
yapabiliyoruz? Ben
sistemimi kurulduktan 35 sn sonra virüs kapsın ve kapansın diye satın
almadım ki
diyebiliyor muyuz? Desek kim dinliyor? Bence bir sistemi ayakta tutmak için
harcadığınız
enerji, kullanmak için harcadığınız enerjiden fazlaysa başka seçeneklere
bakma zamanı
gelmiştir.
Muhasebe yazılımları ve ticari paket yazılımlar ezici bir çoğunlukla kapalı
kodlu
yazılımlardan oluşmaktadır. Linux kullanmak isteyen bir muhasebeci oturdu
bir program
yazdı. Biraz inceledim. Menüleri hoşuma gitmedi. (Mesele yani :) ) İlk
olarak
sayılabilecek iki seçenek şudur herhalde, bir programı geliştirene bir ileti
gönder ve
isteklerini bildir, dikkate alınırsa ne ala dikkate alınmazsa ikinci seçenek
al kodu
beğenmediğin yeri değiştir öyle kullan. Belki daha mantıklı seçenekler de
ileri
sürülebilir. Özgürlükte seçenek çok.

Sonuç olarak linux geliştikçe daha da özgürleşiyoruz, en azından yazılım
alanında.
Değerini bilelim.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER