Re: [Linux] Linux Hakkında Bir Kaç Söz..

From: Bulent Sener (bsener@inonu.edu.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 00:35:04 EEST

Mehmet Ziya Ozudogru wrote:

> 1. Debian Sarge çıktı. Ftp install yaptım kurulum default ayarlarda. Yaptığım ilk
iş gnome’da evolution’ı açıp ayarlamak oldu. Güzel. Sonra mail monitor appleti açtım.
Adresleri girdim. Birde dedim güzel ikonu olsun ‘you have mail yazısı” yerine. ÇAAATT.
Crashed. Please report bug. Neyse olur. Dedik applet restart çat çat crash. Haydi
restart crash; system restart; yine crash. 3 senedir bir mail appleti geliştiremedin mi
debian? Devrim Gündüz de benzer sorunu Open Office ‘ yaşayan arkadaşa diyorki “bug
bildir” Arkadaşım sen bakma Sn. Gündüz’e “Aç fedora ekibine say dök”!

Merhabalar,
Ben FC4 ile Openoffice sorunu yaşayan benim. Açıklama gereği duyduğum için yazıyorum.
Ben Debian kullanıyorum ve son derece memnunum. Ancak fırsatım oldukça yeni çıkan
dağıtımları da izlemek istiyorum. FC4 ü de bu amaçla denedim. Evet FC4 içindeki
Openoffice paketlerinin kararlı olmadığını biliyorum. Açılırken logoda kocaman BETA
yazıyor. Yine de listeye bi sorayım belki kolayca çözülecek bişeydir diye umdum.
Sistemi Fedora ile tekrar açtığımda bu sorunla ilgili hata girişini de yapacağım. Sayıp
dökmeye gerek yok bence :)

Bir iki cümle daha eklemek istiyorum. Zaman zaman hatalar ile karşılaşıyoruz. Bunları
bildirdiğimizde bu hatalar düzeltiliyor. Limandaki su yükseliyor, bütün gemileri de
yükseltiyor. Ya özgür olmayan seçeneklerde hata ile karşılaşırsak ne yapabiliyoruz? Ben
sistemimi kurulduktan 35 sn sonra virüs kapsın ve kapansın diye satın almadım ki
diyebiliyor muyuz? Desek kim dinliyor? Bence bir sistemi ayakta tutmak için harcadığınız
enerji, kullanmak için harcadığınız enerjiden fazlaysa başka seçeneklere bakma zamanı
gelmiştir.
Muhasebe yazılımları ve ticari paket yazılımlar ezici bir çoğunlukla kapalı kodlu
yazılımlardan oluşmaktadır. Linux kullanmak isteyen bir muhasebeci oturdu bir program
yazdı. Biraz inceledim. Menüleri hoşuma gitmedi. (Mesele yani :) ) İlk olarak
sayılabilecek iki seçenek şudur herhalde, bir programı geliştirene bir ileti gönder ve
isteklerini bildir, dikkate alınırsa ne ala dikkate alınmazsa ikinci seçenek al kodu
beğenmediğin yeri değiştir öyle kullan. Belki daha mantıklı seçenekler de ileri
sürülebilir. Özgürlükte seçenek çok.

Sonuç olarak linux geliştikçe daha da özgürleşiyoruz, en azından yazılım alanında.
Değerini bilelim.

Saygılarımla,
Bülent ŞENER