Re: [Linux] Linux Hakkında Bir Kaç Söz..

From: Erol Soyoz (erol@nerdology.org)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 23:48:17 EEST

Mehmet Ziya Ozudogru wrote

> [...]
> yaşadınız mı?
>
> 7. Bence en harika OS Olabilecek “Linux From Scratch” yaptıktan
> (kurmak değil) sonra “İŞTE KAYA GİBİ SİSTEM YAPTIM DEYİP” Sonra
> deli gibi security patchleri takip et , derle, kur döngüsüne
> girdiniz mi?
>
> 8. Kernel listelerinde tartışılan konuların iyice ütopiğe kaçmaya
> başladığını ve LİNUS TORVALDS’IN HYPERTREADİNG OLAYI İLE İLGİLİ
> BİR KONUDA “KİMSENİN BU AYRINTIYLA BİR GÜVENLİK AÇIĞI
> YARATACIĞINI DÜŞÜNMÜYORUM” diye yazmak zorunda kaldığını
> “Türkçesi yeter lan bu kadar da garip ayrıntıya girilir mi?”

Bunlar sadece size gozukebilen sorunlar degil, hepimiz yasayabiliyoruz.
Ama nedense ben su ana kadar hic isyan etme geregi duymadim. Kullandiginiz
isletim sistemini hatalariyla degilde, *Dunya uzerindeki amaciyla* goz
onunde bulundurursaniz, karsilastiginiz bu hatalar pekte onemsemeyeceginiz
bir hal alacaktir.

Zibilyontane dagitim denemek guzel ancak, isi biraz fazla abartirsaniz
farkli dagitimlarda cikan *tek/tuk* sorunlar toparlanip, beyninizde oyle
bir hal
aliyorki, bunu gelip LKD listelerine yansitma geregi bile duyabiliyorsunuz.

> 8.
>

> Sonuç...
>
> Yıllardır hangimiz sunucu kurarken , yedek alırken, database
> yönetirken, desktop olarak kullanmaya çalışırken kendimizi rahat
> hissedip sadece işimize konsantre olabildik HANGİMİZİN MAKİNESİ DUAL
> BOOT WİNDOWS/LİNUX DEĞİL? HANGİMİZ ELİMİZİN ALTINDA DERLİ TOPLU BİR
> SİSTEMDEN ÇOK PROGRAMLAR DERLEMESİ BİR GARİPTEN BAŞKA BİR ŞEYLE
> UĞRAŞMADIĞIMIZI HİİSETMEDİK?

Bilgisayarimda sadece GNU/Linux isletim sistemi kullaniyorum.
Eminimki bircok kisidede boyledir.

> * LİNUX’UN SADECE LİNUX’U YANİ ÇEKİRDEĞİ SAĞLAM İYİ İŞLENMİŞ VE ÖVGÜYE
> DEĞERDİR. SORUYORUM SİZE CAMİA SORUN BENDE Mİ ? *

Bence sizde.

--