Re: [Linux] Re: blackbox ile 'alt+tab' gecisi

From: Cetin Baloglu (baloglu@gmail.com)
Date: Tue 14 Jun 2005 - 22:27:53 EEST

Uzun süre slackware kullandım ve gayet memnundum, ne yapsam ne yapsam
dediğim bir gün elim kaşındı ve bilgisayarıma ubuntu kurdum. Ubuntu
debian tabanlı başlayan arkasında sponsor desteği olan bir dağıtım. İlk
farkettiğim paket yönetiminin çok kolay olması. Bulunduğum okul ile
ubuntu paket sunucuları arasındaki iletişimde gayet iyi olunca
(akşamları 700-800 KBs , yoğun saatlerde 250-300KBs) ubuntuda devam etme
kararı aldım. Bulamadığım paket olmadı, synaptic programı ile paketleri
arıyorsun buluyorsun ve hemen kuruyorsun. Slackware paket yönetimi
konusunda daha zayıf,( bağımsız bir kaç site ellerinden geldiğince paket
bulundurmaya çalışıyor ama bir çok eksiklikleri var). Slackware'i küçük
bir grup - Patrick Volkerding ve 2 kişi daha - yönetiyor (gayette aktif
tutuyorlar, bir kaç ay önce gnome ile uğraşmayıda bırakıp iş yüklerini
biraz azalttılar). Ubuntu ve debianın arkası ise gayet sağlam.

Ubuntu standart kullanıcıya daha fazla hitap ediyor, özüdoğru
arkadaşında söylediği gibi geliştirme paketleri yok, benim tuzum kuru
olduğu için 300MB'yi bir kaç dakkada getirebiliyorum ama herhangi bir
paketi çıkarmaya çalışın aynı programla neredeyse tum kurulum
paketlerinide kaldırmaya çalışıyor, kubuntudaki kynaptic ise tam bi
felaket. Slackware ise stabil sunucu yönetimi isteyenlere göre daha
cazip. Ortalama linuxçuya bunlar yeter der, sizde ok derseniz güllük
gülistanlık yaşarsınız, ama biraz açılmak isterseniz zamanınız program
derlemeyle yada hazır paket bulmayla geçer.

Çetin Baloğlu