Re: [Linux] Başka bir ıp bağlantısı yardım

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 06 Jun 2005 - 23:59:11 EEST

mehmet turkoglu wrote:

> Ben zamanında statik ip aldım. ozaman bedavaydı.
> Acaba ben bu statik ip yi nasıl avantaja dönüştürebilirim? Mesela bir
> alan adı alarak bu ip ye yönlendirebilir miyim? Bu alan adları nerden
> alınıyor? Alan adı alarak web sunucusu nasıl kurulur, posta transfer
> aracıyla mailler nasıl ağ üzerinden dağıtılır ve bu gibi konularda
> deneyimim olması açısından deneyler yapmayı düşünüyorum. Bu konularda
> sıfırım.

alan adi alabilirsiniz elbette. denemeler icin ise www.dyndns.org
adresinden bir tane isim alin bedavaya. "turkoglu.dyndns.org" gibi
mesela, denemelerinizi burdan yapabilirsiniz. yanliz mail server
konusunda basiniz agriyacaktir. ozellikle bazi mail serverlar spamla
mucadele acisindan adsl ip lerini (sabit yada degisken ip olmasi onemli
degil) blokluyor. bazi mail serverlara sizin kuracaginiz mail serverdan
gelecek mailleri direk bloklar. tabii kuracaginiz mail serveri gercekten
kullanmayi dusunmediginiz surece bu sorun onemli degil.

biraz ugrasin. isterseniz yerel bir DNS sunucusu kurup, denemelerinizi
bu sekilde de yapabilirsiniz. yerelde 2 bilgisayara ihtiyaciniz var
elbette.

DNS server: bind (named), djbdns
MTA (mail transfer agent): qmail, postfix, sendmail, exim ..
WEB server: apache

kolay gelsin.