Re: [Linux] arkadaÅŸlar dedim ya yeniyim

From: Necdet Yücel (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Thu 05 Jan 2006 - 17:06:18 EET

Selamlar,

Linux'da acemi olmak anlaşılabilir birşey. Hepimiz başlangıçta acemiydik. Ama
sizin bir önceki e-postanızın başlığı neydi? "Arkadaşlar acil yardım".
Sorununuzu ne kadar açık yazarsanız o kadar doğru yanıtlar alabilirsiniz.
http://www.belgeler.org/howto/smart-questions.html adresindeki belge
listelere soru sorma konusunda oldukça aydınlatıcı bir belgedir. Bence önce
onu okuyun.

Benim size daha önce yazdığım şey eğer dhcp istemcisi ile IP almak
istiyorsanız ne yapmanız gerektiği ile ilgiliydi. Konsoldan dhclient eth0
yazın demiştim.

Ama siz sunucu kurulumunu ve yapılandırmasını öğrenmek istiyorsanız, bunun
yolu listeye "acil" mesajlar göndermek yerine kaynakları okumaktır. Kimsenin
size "acilen" bunları öğretebileceğini sanmıyorum. Türkçe kaynak istiyorsanız
kısa bir arama ile birçok belge bulabilirsiniz. http://www.belgeler.org
adresi iyi bir başlangıç olabilir.

Son bir not: Sunucular belli standartlar ile çalıştıklarından diğer sunuculara
uyum diye birşey yoktur. Yani isterseniz aynı ağ'da farklı dağıtımları hiç
problemsiz kullanabilirsiniz.

iyi çalışmalar diliyorum.

Necdet Yücel

Perşembe 5 Ocak 2006 16:16 tarihinde, Emin ERDAŞ şunları yazmıştı: