Re: [Linux] QTParted

From: Ali Tevfik KURT (a_t_kurt@yahoo.com)
Date: Wed 04 Jan 2006 - 10:51:08 EET

Cevabınız için teşekkür ederim.
İş yerinedeki bilgisayarımda internet bağlantısı var
ev bilgisayarım da yok.İş yerindeki için yum install
la qtparted ı hallaettim.
Evdeki içinse knoppix de denedim ama başarılı
olamadım.ext3 bölümündeki boş alandan faydalanarak
yeni bir ext3 bölümü hazırlamama izin vermiyor.
Aslında qtparted la yapmak istediğim şu:Ev
bilgisayarımın diskinin yarısı ntfs diğer yarısı ext3
bölümü.ext3 olan bölümün yaklaşık 1/4 ü dolu.ben bu
bölümdeki boş alanın bi kısmını kullanarak yeni bir
disk bölümü(ext3) oluşturmak ve bu bölüme Pardus 1.0 ı
kurmuk istiyorum.tavsiyeniz ne olabilir?Konsol
komutlarıyla bu işi halledebilir miyim?Partition magic
le yapmaya çalıştım ama ext3 dosya sistemiyle işlem
yapmıyor.Diskteki ext3 bölümün doluluk oranını full
gösteriyor.Mesela o ext3 bölümünü ikiye bölmek mümkün
değil.
Herkese kolay gelsin.