Re: [Linux] iso

From: Ömer F. USTA (omerusta@gmail.com)
Date: Tue 03 Jan 2006 - 14:52:10 EET

Merhabalar

Knoppix gibi cd den açılan bir linux dağıtımı ile sistemi açın sonra
konsoldan root yetkileri ile (su yazip entere basin)
mkdir eskidiskim
komutu ile bir dizin oluşturun sonra
fdisk yazıp entere basın sonra p tusu ile mevcut bölümlemeleri
görün linux dağıtımınıza ait oldugunu dusundugunuz kismi
mount /dev/linux_oldugunu_dusundugunuz_kisim eskidiskim
seklinde eskidiskim dizinine baglayim
sonra cd eskidiskim/etc
komutu ile o dizine gecin
sonra vi veya begendiginiz bir editor ile shadow isimli dosyayı
açın ve ordaki
kullanici_adiniz:$2a$05sdgg9FJfsdgsChKVVeOkHCydsgsAhQUkAVzCwMdfgds:13136:0:99999:7:::

gibi olan satiri
kullanici_adi:deejv2HgJkTI6:13136:0:99999:7:::
sekline sokun yani kullanici adi kisminin yanindaki kismi silip oraya
deejv2HgJkTI6
yazın. ( bu deejv2HgJkTI6 sifreli parolayi nasil olusturdugumu gormek
istiyorsaniz
su sekilde yapabilirsiniz:
a.txt dosyasi olusturup bunun icine
$password = "tamam";
print crypt($password,"deneme"). "\n";

yazıp sonra dosyayi kaydedip konsoldan
perl a.txt komutunu verip tamam parolasına karşılık gelen
deejv2HgJkTI6 şifresini edinebilirsiniz
olusturabilirsiniz
)

sonra dosyayi kaydedin
sistemi tekrar acin artik degistirdiginiz kullanicinin sifresi "tamam" oldu
(tırnaklar yok)
değiştirdiğiniz kullanıcı root olursa diğer kullanıcıları root ile giriş
yaptıktan sonra
passwd kullanici_adi
komutu ile degistirebilirsiniz

03.01.2006 tarihinde canerkocamaz <canerkocamaz@mynet.com> yazmış:

> selam arkadaşlar,
>
> elimde bir reparlix.iso var...boot edince direk login ekranı
> çıkıyor....kullanıcı adı ve parola soran bu ekranı geçip direk konsola nasıl
> düşerim ? ayrıca konsola düşer düşmez bir komutu nasıl çalıştırırım.
>
> iso ya mount oluyorum ama hangi dosyaları değiştireceğimi bilmiyorum?
> Teşekkürler

Ömer Fadıl USTA
http://www.bilisimlab.com/