Re: [Linux] Lİnux da ext2 ve ext3 ile /kok ve /home /usr vs. dizinlerinfiziksel disk uzerideki goruntuleri....

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Sun 27 Feb 2005 - 08:38:44 EET

On Sat, 26 Feb 2005 05:13:15 -0700
 <linuxrd@spymac.com> wrote:

> Merhaba.

Guzel bir pazar sabahi ve usenmeden ustelik sakin bir kafayla okumaya
calistim.

[Genel giris:]
Gordugum kadariyla adim adim birseyler isteniyor. Bu arada, benim
bilmedigim fazla bilgiler de var sorular arasinda. Ornegin 'w2k3'
denilmis. Bu nedir bilmiyorum? Yeni bir virus mu?

Gene de yardimci olabilecegimi saniyorum, Cunku birincisi, kendimi
'linux acemisi' olarak goruyorum; ikincisi bu sorulara herhalde sadece
bir 'linux acemisi' cevap vermeye calisir.. Cunku ortada bir
'tecrube' ve dolayisiyla 'bir soru' yok.. En iyi ihtimalle 'filan
dokumani oku' derler..

[Mevcut durum]
Man sayfalarini okudugunuza gore ingilizceniz sanirim var.
Ama yazdiklariniza bakilirsa 'tecrube' etmemissiniz.
Ogrenmek icin 'tercume' yeterli olmuyor, 'tecrube' lazim.

[Onerilerim]
Adim adim tanimlanmasini istemissiniz. istediginizi yerine getirmeye
calisayim:
1- Tumuyle linuxa ayirabileceginiz bir adet diski elinize alin.
2- Bilgisayara takin. [HDD'in bios tarafindan tanindigini, jumper
ayarlarinin dogru yapildigini, cdrom'dan boot edilecek sekilde
ayarlandigi vb. varsayiyoruz]
3- Bir linux dagitimina ait 'yukleme yapabilen cdrom' ile bilgisayari
baslatin.
4- Sistemin size sordugu sorulari 'dogru' cevap vererek ilerleyin.
[eger onceden cihaza ait herseyi not ederseniz bu asamayi bir hamlede
gecersiniz]
5- Kullanmaya baslayin.
6- Asagidaki sorularin cevaplarini fazlasiyla kendiniz kesfedeceksiniz.
  Ama...
7- Ama ogrenme sureci 'bilmedigini gorebilmek' sureci oldugundan
sorulariniz mutlaka olacaktir. Sorularinizi buraya gondermeden once;
7.1- okuyun,
[belgeler.org; linux.org.tr; man ve/veya info sayfalari. /usr/doc
demiyorum cunku daha henuz bir sey kurmadiginiz anlasiliyor]
7.2- yapmak icin zaman harcayin, emek verin ve 'terleyin',
7.3- gene de olmadiysa buraya sorun. Ama soru icinde aydinlatici
bilgi; kullandiginiz donanim ve yazilim bilgisi olsun [filanca dagitim;
kernel 2.4.29 vb gibi].
7.4- Sorular 'tercume'ye degil 'tecrubeye' dayali olsun. :-)

ek-1: eger sisteminize 'windovs' da kuracaksaniz, bunu linuxdan daha
evvel yapin ve mumkunse ayri bir diske yapin.
ek-2: zorunlu durumlar disinda root olarak makinayi kullanmayin.
ek-3: root sifresini sakin unutmayin
ek-4: konsol kullanin
ek-5: klavyeyi on parmak kullanin
ek-6: vi ogrenin [gordugum en guclu editordur kendileri]
ek-7: bilginizi paylasin.
az daha unutuyordum: disk formati 'ext2 ya da ext3' degil; ikisinden
birisi olsun..:-) Ve tabii ki Fstab'i iyi duzenlerseniz user olarak
cooook rahat edersiniz.

Gunun sozu: Linux kullanin konuya vakif olun. :-))

sevgiler,

suleyman [acemi linuxcu]
saydin@anadolu.edu.tr