Re: [Linux] Dell Latitude 500 linux monitor ayari ?

From: C. Ahmet MERCAN (HBM) (mercan@be.itu.edu.tr)
Date: Thu 24 Feb 2005 - 16:53:20 EET

Merhaba;

Laptoplarda ekran sorunu cokca cikiyor, ve genelde sistem yanlis monitor
cozunurlugu-frekansi ayarliyor. Ama bu ekran kartinizin hatali taninmasi
durumu disinda bir sey. Oncelikle ekran kartinizi cozunurlugu
umursamadan dogru tanitin, sonrasinda yine cozunurlugu ayarlayamazsaniz,
XF86Config dosyasini elle duzenleyerek sorunu cozebilirsiniz. Cok kolay
bir islem. Sadece kendi makineniz icin olan ozel parametreleri bulup
(http://www.linux-on-laptops.com gibi sitelerden) eski satirlari silerek
yenilerini ekleyeceksiniz.
Tabiki mutlaka once XF86Config dosyasinin bir kopyasini saklayin.

İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN