Re: [Linux] ekran cozunurluk problemı

From: Mustafa Celik (m_c_e_l_i_k@yahoo.com)
Date: Fri 18 Feb 2005 - 16:56:35 EET

/etc/X11/ klasorundeki XF86Config-4 veya Xorg.conf dosyasini bir duzyazi
programi ile acin.

Bu dosyada monitor kismina monitorunuzun VertRefresh ve HorizSync
ayarlarini yapin. Mesela Philips 107T5 var icin

Section "Monitor"
         Identifier "My Monitor"
         HorizSync 30-90
         VertRefresh 50-120
         Option "DPMS"
   Gamma 1.00 1.00 1.00 # created by KGamma
EndSection

Daha sonra dosyayi kaydedip bilgisayari kapa ac yapin.

Not: Identifier kismindaki "My Monitor" yerine bu dosyanin en sonunda yazili
olan monitor adini yazmaniz gerekir aslinda.