[Linux] Milliyet: Dizüstü kampanyası ulusal güvenlik sorunu mu?

From: Görkem Çetin (gorkem@gorkemcetin.com)
Date: Fri 18 Feb 2005 - 11:35:58 EET

Merhaba

Konuyu ilgi çekeceğini düşündüğüm için bir kaç listeye taşıyorum.

Milliyet gazetesinin İnternet sayfasındaki "şu anki" (18 Şubat, 11:30)
manşetinde, CHP'li milletvekillerinin AKP'ye 6 maddelik bir
soru önergesi verdikleri yazıyor.

Adres: www.milliyet.com.tr

Alıntı:

''Dizüstü bilgisayar'' kampanyası ulusal güvenlik sorunu oluşturur mu?

      CHP Uşak milletvekili Osman Coşkunoğlu, ABD ve AB'nin, güvenlik
sorunu nedeniyle dışladığı Microsoft Windows işletim sisteminin,
öğretmenlere ve yargı mensuplarına yönelik kampanyalar kapsamındaki
bilgisayarlarda kullanılmasını eleştirdi. Coşkunoğlu, konunun bir
"ulusal güvenlik sorunu" olduğuna dikkat çekti.
      Osman Coşkunoğlu, yaklaşık 650 bin öğretmene dağıtılması planlanan
dizüstü bilgisayarda, "neden TÜBİTAK'ın geliştirdiği bir işletim sistemi
değil de Microsoft'un işletim sistemi kullanılacağını" hazırladığı 6
soru önergesiyle Meclis gündemine getirdi. Coşkunoğlu, Başbakan Recep
Tayyip Erdoğan, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Ulaştırma Bakanı
Binali Yıldırım ve Adalet Bakanı Cemil Çiçek'in yanıtlaması istemiyle
verdiği önergelerde, Microsoft sisteminin tercih nedenini sordu.

     *"NEDEN DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR"*

      Coşkunoğlu, dizüstü bilgisayarlara göre hem fiyatı hem de bakımı
ve güncellenmesi çok daha ekonomik olan masaüstü bilgisayar seçeneğinin
öğretmenlere neden sunulmadığı sorusunu yöneletti. Yaklaşık 650 bin
bilgisayar alınacağı bilgisinin doğruluğunu da soran Coşkunoğlu,
alınacak her bilgisayar için ABD'li Microsoft firmasına 2.5 dolar
verilip verilmeyeceği sorusunun da yanıtlanmasını istedi.

     *"NEDEN TÜBİTAK DEĞİL DE MICROSOFT"*

      Bu tutarın toplamda 1.5 milyon dolara denk geldiğine dikkat çeken
Coşkunoğlu, Microsoft Windows dışındaki seçeneklerin ve bu kapsamda
TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş olan bir işletim sisteminin neden
tercih edilmediğini sordu.

     *"MİCROSOFT'LA ANLAŞMA YAPILDI MI"*

      Coşkunoğlu, Microsoft Başkanı Bill Gates'in ocak ayı sonundaki
Türkiye ziyaretinde, gerek Gates ile gerek Microsoft yetkilileriyle
hükümet ve Türk Telekom AŞ adına sözlü veya yazılı bir anlaşma yapılıp
yapılmadığı sorusunu da yöneltti.

     *"ABD VE AB TERK ETTİ, BU ULUSAL GÜVENLİK KONUSU"*

      Coşkunoğlu, bilişim alanında atılacak adımların gizli anlaşmalar
yoluyla değil, ulusal bir strateji çerçevesinde yapılması gerektiğine
dikkat çekti. Öğretmenlere ve yargı mensuplarına bilgisayar dağıtılması
gibi projelerin, ulusal teknolojinin gelişmesi için çok önemli fırsatlar
olduğuna işaret eden Coşkunoğlu, konunun aynı zamanda bir ulusal
güvenlik sorunu da olduğunu vurguladı. Coşkunoğlu, ABD ve AB'nin, ulusal
güvenlik kaygıları nedeniyle Microsoft Windows işletim sistemini
dışladığını vurgulayarak, Windows'un yoğun bir biçimde pazar
arayışlarına yöneldiğini, bu çerçevede Türkiye'de de görüşmeler
gerçekleştirildiğini ifade etti.

İyi çalışmalar
Görkem