Re: [Linux] (konu yok)

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Wed 16 Feb 2005 - 09:57:53 EET

Atilla AydoÄŸdu wrote:

> Merhaba
>
> Linux İşletim sistemi hakkında iyi bir bilgiye sahip değilim. Fedora 3
> Core’u yüklemek istiyorum.
>
> - Yükleyebileceğim makine konfigürasyonu ne olmalı?
>
> - (Desktop için, Workstation için, Server için)
>
> - Hangi CD grubundan yüklemeliyim ( i386 veya –i386-srpms)
>
> Atilla AydoÄŸdu

merhaba,
bir fc 3 kullanicisi olarak fedora nin p4 icin optimize edilmi oldugunu
biliyorum. fedora 3 ile gelen i686 cekirdek AMD ile de calismakta ama
fedora 3 cdlerinde athlon cekirdegini gormedim. ama kendiniz
cekirdeginizi derleyebilirsiniz. yada freshrpm.net gibi sitelerden
athlon cekirdegi indirip kullanabilrsiniz. donaniminiz guclu degilse
slackware gibi daha hafif bir dagitim tercih edebilirsiniz.

masaustu icin fc3 bence gayet iyi bir secim. ancak server tarafi icin
stabil olmamasi dezantaj yaratacaktir. saglam guncelleme kolayligi olan
bir dagitim server tarafi daha iyi bir secim olabilir. redhat-fedora ya
benzeyen daha daha dosrusu RHEL (ucretli) dagitiminin kaynak rpm
lerinden yapilan centos u tercih edebilirsiniz. www.centos.org

*i386.iso indirmeniz gerken bu. isterseniz
ftp://ftp.linux.org.tr/pub/fedora/linux/core/3/i386/iso/ deki yansiyi
kullanabilirsiniz. daha hizli indirirsiniz.
i386-srpms.iso isinize yaramaz yani kurulum yapamazsiniz. dagitimin
kaynak rpmleri.