[Linux] alcatel speed touch 330 modem.

From: Serdar Koksal (serdarkoxal@hotmail.com)
Date: Sun 13 Feb 2005 - 19:52:44 EET

Ne yazıkki bir windows kullanıcısıyım bir kaç senedir linux ile
uğraşıyorum.Şu mandrake 10.1 kullanıyorum.Bu işletim sistemi ve diğer
işletim sistemlerinde i386,i586 gibi ibareler var acaba bunlar neye göre
belirleniyor.Bir yerde işlemci türüne (32 bit,64bit işlemci)belirlendiğini
okudum.Kernel versiyonuna bağlı olduğunu yazan dökümanlarda okudum.Bunu
sormamın nedeni internetten program çeker .tar.gz - .rpm in yani sira i386
ve i586 ibareleride var ve ben hangisi indirmem gerektiğini bilmiyorum.Linux
mandrakede tar.gz uzantılı dosyaları açmak isteğimde konsolda ./install gibi
komutlar verdiğimde (okudum dökümanlardaki yönergeleri izliyorum) hata
mesajları aliyorum ve sonuç vermiyor.Acaba mandrakede farkli bir komut
dizisimi var?
Son olarak şu anki en büyük problem ise USB Alcatel Speedtouch 330 ADSL
modemimi linux mandrake 10.1 de internete girmek için
kullanamıyorum.Bildiğim kadarıyla USB modemler arasında linux desteği veren
ender modemlerden bir tanesi bu model ama ilgili dökümanları izlememe rağmen
sonuca ulaşamadım ve zaten bu dökümanlar diğer ülke ve servis
sağlayıcılarına göre hazırlanmıştı.Özellikle son konu ile ilgili türkçe bir
makale hazırlamak veya driver link i vererek beni bu konuda yönlendirmek
gibi bir imkanınız varmı