Re: [Linux] debianın açılış süresi kısaltıla bilir mi?

From: Serdar Aytekin (serdar-linux@eximinter.com)
Date: Wed 09 Feb 2005 - 17:22:06 EET

> [...]
> (kde) kullanıyorum. Daha önce Suse 9.0 prof ve suse
> 9.2 prof kullandım. debianın açılış süresi onlara göre
> kısa sayılır. Ama yinede gruptan boot edilmesinden kde
> nin tamamen açılması 4 dakikayı buluyor. Makinem
> pIII(mobile) 1000 mhz 256 mb ram.Benim özellikle
> sistemin oyalandığını düşündüğüm yerler var. Bunlar;
> 1 Adslye ethernet üzerinden giriyorum, sistem
> açılırken dhcpoffer diye bişey aracılığıyla modemden
> ip adresi alıyor ama bu çok uzun sürüyor. Debianı
> kurarken ağ ayarları ile ilgili değerleri kendim
> manuel girmiştim acaba bişeyleri yanlışmı girdim? Bu

# apt-get install etherconf
# dpkg-reconfigure etherconf

http://www.debian-tr.org adresinde bununla ilgili bir belge var.

> 2 Geçenlerde sistemi dist-upgrade yaptım o da kerneli
> 2.6.8 - 1 -686 lı gibi birşeyden 2.6.8-2-686 gibi
> birşeye yükseltti. Bundan sonra açılışlarda Starting
> MTA dedikten sonra bayağı bir bekler oldu. Sonra exim4
> diyor. Bu MTA gerçekten gerekli bişeymi. (sanırım
> e-mail server gibi birşey).

Evet aslinda sistemin duzgun calismasi icin gerekli. Exim'i kaldirip baska
bir MTA kullanmayi dusunmuyorsaniz sisteminizde bir MTA'nin bulunmasinda
fayda var. Bunun icin de Exim uygun. Makineye cok fazla yuk olmaz ve
ayarlamasi kolaydir.

Siz en iyisi Exim4'u yeniden yapilandirin. Bunun icin;

apt-get install exim4-config
dpkg-reconfigure exim4-config

Buradan "Sadece Yerel Dagitim, Ag Yok" secenegini kullanin. Yapilandirmayi
tamamlayin.

> 3. Yine açılışta benim yanlışlıkla kurduğum şeyler var
> onları da başlatıyor onları apt den remove ediyorum
> yine başlatıyor. mesela rplayd(bunu real player diye
> kurduydum), caudium web server var.(gerçi bunlar da
> beklemiyor)

Nasil remove ettiniz bilemiyorum ancak boyle bir sorun olmamasi gerekir.
Acilista calismasini istediginiz programlari duzenlemek icin rcconf veya
sysv-rc-conf kullanabilirsiniz. sysv-rc-conf biraz daha guzel ancak rcconf
daha basit ve anlasilir :)

# apt-get install rcconf
# rcconf

Acilista baslamasini istemediklerinizin "X" isaretini kaldirin.

> 4 Ben bilgisayarı ne web server olarak kullanıyorum ne
> de mail server olarak kullanıyorum. Mesela apachenin
> başlatılmasını nasıl engellerim?

Yine yukaridaki yontem ile yapabilirsiniz.

> Acaba bu ve buna benzer şeyleri çözerek sistemimi
> daha hızlı açılır hale getirebilir miyim?
> Bu arada sarge de real media dosyalarını nasıl
> oynatacağız xine lib le kaffeine i kullanıyorum onlar
> oynatmıyor. real player yükleyebilir miyim debiana?

http://www1.apt-get.org/search.php?query=realplayer&arch%5B%5D=i386&arch%5B%5D=all

Buradan uygun olan depoyu sources.list icine ekleyip "apt-get update" ile
indexinizi guncelleyip kurabilirsiniz.

Xine ilede sonuc alabilmeniz lazim ancak gerekli codecler yuklenmemis
olabilir (emin degilim).

--
Saygilarimla
Serdar Aytekin