Re: [Linux] siyah ekran problemi

From: SULEYMAN AYDIN (saydin@anadolu.edu.tr)
Date: Thu 10 Feb 2005 - 17:27:03 EET

On Thu, 10 Feb 2005 17:49:01 +0200
 Serbulent UNSAL <serbulentunsal@meds.ktu.edu.tr> wrote:
> Merhaba,
>
> Debian sarge kullanıyorum. Makinam i810 chipsetli ve ekran kartım
> tümleşik. (ekran kartım için vesa driver kullanıyorum) Sorunum şu;
>
> Bilgisayarım ve kde (3.3) gayet sorunsuz biçimde başlıyor. Ancak ctrl
> +alt+f1 ile konsola geçersem tekrar ctrl+alt+f7 ile x window a
> dönmeye
> çalıştığımda siyah bir ekranla karşılaşıyorum.

bios ayarini degistirmekle sorun buyuk olasilikla cozulebilir
saniyorum.
Beni de cok tirmalatmisti.
Konuyla ilgili olarak kucuk bir not yazmistim. Hatirladigim kadariyla,
Bu sorun i810larin tipik sorunlarindan imis.. Simdi kullandigim
makinada da 'ayni i810 sorunu' var!.. Ve bios 'eski' oldugu icin de
'update' etmek gerekiyor.. Bir ara vakit bulup bios update ve daha
sonra da su turkce karakterlerde bile 'olmadik sorunlar' yasatan
windowsa bir 'cozum' bulacagimi umuyorum..

Ozetle: bios video bellek ayarini maksimum deger ne verebiliyorsa onu
verin. 8, 16M her ve var ise.. ama kesinlikle 1Mb-dan yukarida olsun..

kaynak;
http://listweb.bilkent.edu.tr/Linux/linux-baslangic/2004/Dec/0111.html

umarim faydasi olur,

suleyman