Re: [Linux] Outlook ile uyumlu mail server.

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Tue 08 Feb 2005 - 16:18:55 EET

Selamlar..

Temel olarak, Storage amacıyla IMAP kullanabildiğiniz tüm çözümler bu
işe uyar. Ortak adres defteri vs. işleri için LDAP elzemdir, ama olmadan
da bir şeyler yapılabilir (Eh, 1-2 ay uğraşmayı göze alabilirseniz..) .

Ama, sorun, sunucu tarafında değil, istemci tarafındadır. MS'nin
standart IMAP/POP/SMTP provider'ları GetNamesFromIDs çağrılarını
karşılamazlar. Bu durumda bir takvim veya kontak girdisini, gerekli
property'leri sunamadığınız için saklayamazsınız. Dahası bu
property'lerin PROP_TAG'ları da hiç bir yerde dökümanlaştırılmamıştır.

Bu nedenle outlook ile standart mail sistemlerinin kullanılması için
size "connector" denen, belirtilen şartları sunabilen MAPI Storage ve
Transport (seçimlik) provider'ları gereklidir.

Bynari, Samsung vs. bu tür konnektörleri sunuyor. Ama benim bildiğim
hepsi ticari, sandalye başına para istiyor.

otlkcon projesi vardı. Şimdi http://openconnector.org/ oldu. Bunu
izlemekte fayda var. Uzun süredir takip etmiyorum.

Bu tür bir konnektör kullanarak dilediğiniz mail sistemini Outlook
uyumlu hale getirebilirsiniz. Ama, IMAP CAPABILITY yönünden CYRUS IMAP'ı
tercih etmeniz, başınızın daha az ağrımasını sağlayacaktır.

Saygı ve sevgiler..