[Linux] debianın açılış süresi kısaltılabilir mi?

From: Mehmet (m_turkoglu@yahoo.com)
Date: Wed 09 Feb 2005 - 15:59:36 EET

Öncelikle şunu belirteyim ki ben bir acemi linux
kullanıcısıyım. yaklaşık 2 aydır debian sarge testing
(kde) kullanıyorum. Daha önce Suse 9.0 prof ve suse
9.2 prof kullandım. debianın açılış süresi onlara göre
kısa sayılır. Ama yinede gruptan boot edilmesinden kde
nin tamamen açılması 4 dakikayı buluyor. Makinem
pIII(mobile) 1000 mhz 256 mb ram.Benim özellikle
sistemin oyalandığını düşündüğüm yerler var. Bunlar;
1 Adslye ethernet üzerinden giriyorum, sistem
açılırken dhcpoffer diye bişey aracılığıyla modemden
ip adresi alıyor ama bu çok uzun sürüyor. Debianı
kurarken ağ ayarları ile ilgili değerleri kendim
manuel girmiştim acaba bişeyleri yanlışmı girdim? Bu
ayarları tekrar nereden düzeltebilirim?
2 Geçenlerde sistemi dist-upgrade yaptım o da kerneli
2.6.8 - 1 -686 lı gibi birşeyden 2.6.8-2-686 gibi
birşeye yükseltti. Bundan sonra açılışlarda Starting
MTA dedikten sonra bayağı bir bekler oldu. Sonra exim4
diyor. Bu MTA gerçekten gerekli bişeymi. (sanırım
e-mail server gibi birşey).
3. Yine açılışta benim yanlışlıkla kurduğum şeyler var
onları da başlatıyor onları apt den remove ediyorum
yine başlatıyor. mesela rplayd(bunu real player diye
kurduydum), caudium web server var.(gerçi bunlar da
beklemiyor)
4 Ben bilgisayarı ne web server olarak kullanıyorum ne
de mail server olarak kullanıyorum. Mesela apachenin
başlatılmasını nasıl engellerim?
  Acaba bu ve buna benzer şeyleri çözerek sistemimi
daha hızlı açılır hale getirebilir miyim?
 Bu arada sarge de real media dosyalarını nasıl
oynatacağız xine lib le kaffeine i kullanıyorum onlar
oynatmıyor. real player yükleyebilir miyim debiana?

=====
Mehmet Recep TÜRKOĞLU
icq: 107645297
msn: turkoglu1983@hotmail.com