Re: [Linux] Linuxta dami guvenlik sorunu var

From: Kai Geek (kaigeek@linuxmail.org)
Date: Thu 29 Dec 2005 - 15:26:34 EET

From: "Necdet Y�cel" <nyucel@comu.edu.tr>

> Selamlar,
>
> İnsanlar yazdıklarınızdan yanlış izlenimlere kapılmasınılar diye
> düzeltiyorum.
> İçi boş bir önermedir bu. Uzun zamandır masaüstü kullanıcısını da
> hedefleyen dağıtımlar var piyasada. En son Pardus
> (http://www.uludag.org.tr) çıktı. Duymadınız galiba.

pardus sadece bir grup gelistiricinin linux'u alip son kullaniciya herseyiyle teslim etmesi adina yapilan bir calismadir. linux kendi basina masaustu kullaniciya hitap etmez. redhat alir linuxu sistemine koyar satar destek verir veya da redhat veya da pardus ucretsiz son kullaniciya teslim etmeye calisir. bunlarin hepsi linux. "Linux" sistemin icindeki cekirdek yani kerneldir.

> Linux elbette böyle insanlara hitap eder ama geliştirici olmayan, olması
> gerekmeyen insanlar da linux kullanabilir. Biz Çanakkale'de köylerdeki
> sağlık ocaklarında bile doktorlara, hemşirelere linux kullandıracağız.
> Biraz etrafınıza bakın. Linux'u sadece uzmanlar kullanabilir demek için
> son beş yıldaki gelişmeleri hiç görmemiş olmak lazım.

linux; bilgisayarina windows kurulu gelen ve acip kapatmayi bilen birine hitap eder mi allah askina? son kullanici sadece dosya acip icine yazmayi veya internet explorera tiklayip bir adrese girmeyi biliyor. linuxu nasil kullansin?

> Linux'da yapabildiklerinizin aynısını windows'ta para ile
> yapabileceğinizi mi sanıyorsunuz? Öyleyse yanılıyorsunuz. Biz paranın
> satın alamayacağı şeyler için linux kullanıyoruz.

Linux ile yapabileceginizin hepsini windowsta para ile yapamazsiniz. ben linuxta bu komutlari girmek ve bu komutlari ogrenmek istemiyorum diyen son kullanici varsa napacaksiniz?
Birakin allah askina bana felsefe yapmayi lutfen; yazdiklarimi da anlamadan asla yorum yapmayin.
Saygilarimla,