Re: [Linux] Linuxta dami guvenlik sorunu var

From: Necdet Yücel (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Thu 29 Dec 2005 - 15:03:16 EET

Selamlar,

İnsanlar yazdıklarınızdan yanlış izlenimlere kapılmasınılar diye
düzeltiyorum.

Prş, 2005-12-29 tarihinde 20:32 +0800 saatinde, Kai Geek yazdı:
> Ek olarak linux son kullaniciya hitap eden bir sistem degildir.

İçi boş bir önermedir bu. Uzun zamandır masaüstü kullanıcısını da
hedefleyen dağıtımlar var piyasada. En son Pardus
(http://www.uludag.org.tr) çıktı. Duymadınız galiba.

> Ozgur yazilim felsefesi guden ve ben bunu ogrenirim kendimi
> gelistiririm diyen insanlara hitap eder.

Linux elbette böyle insanlara hitap eder ama geliştirici olmayan, olması
gerekmeyen insanlar da linux kullanabilir. Biz Çanakkale'de köylerdeki
sağlık ocaklarında bile doktorlara, hemşirelere linux kullandıracağız.
Biraz etrafınıza bakın. Linux'u sadece uzmanlar kullanabilir demek için
son beş yıldaki gelişmeleri hiç görmemiş olmak lazım.

> Eger siz;
> "ben ogrenebilirim, kendimi gelistiririm" diyorsaniz linux tam size
> gore.
> ama yok hayir linux kullanamam windows kurarim hersey kendiliginden
> olur diyorsaniz "para" ile herseyi windowsta da ayni sekilde
> kullanabilirsiniz.

Linux'da yapabildiklerinizin aynısını windows'ta para ile
yapabileceğinizi mi sanıyorsunuz? Öyleyse yanılıyorsunuz. Biz paranın
satın alamayacağı şeyler için linux kullanıyoruz.

--
Necdet Yücel
nyucel ~ comu.edu.tr