Re: [Linux] Linuxta dami guvenlik sorunu var

From: Kai Geek (kaigeek@linuxmail.org)
Date: Thu 29 Dec 2005 - 14:32:00 EET

> lale akcan yazmış:

yaklasik 9 yildir universite hayatimdan bu yana linux kullaniyorum. slackware 7 ile basladim. o zamandan bu zamana slackware 10.2 cikti ve arada yuzlerce gelistirilmis paket, yuzlerce surum cikti. nerede ise hepsini denedim. inanin bana hayatimda 2000 defa linux kurup kullanmistirim veya network olarak yonetmistirim. hic ama hicbir defa bir saldiri yedigini veya bir guvenlik ihlali oldugunu gormedim. bence en onemlisi kisinin kendi guvenlik prensipleri ile protokolleri kontrol edebilmesi..
hersey bu,
disari acik olan servislerinizi kapatip ta dogru authantication secenekleri belirleyip bu kural ve de prensipleri sisteme soylediginiz zaman hayatta bulabileceginiz en itaatkar cocuk Linux'tur. Soyle de orneklenir;
evde bir cocugunuz var ve sigara icme zararli diyorsunuz o ise iciyor. Linux'a sigara icme dediginiz zaman hayatta icmez arada birisi bana zorla icirdi bile demez. Ek olarak linux son kullaniciya hitap eden bir sistem degildir. Ozgur yazilim felsefesi guden ve ben bunu ogrenirim kendimi gelistiririm diyen insanlara hitap eder. Eger siz;
"ben ogrenebilirim, kendimi gelistiririm" diyorsaniz linux tam size gore.
ama yok hayir linux kullanamam windows kurarim hersey kendiliginden olur diyorsaniz "para" ile herseyi windowsta da ayni sekilde kullanabilirsiniz. Ancak windowsa siz "dur sigara icme" dediginiz zaman arada "birileri zorla bana koklatti" diyebilir. Buna egilimi vardir.
Karar sizin, yorum sizin..
Saygilar,