Re: [Linux] sunucuda olmayan eposta adreslerine mesajatılarak mesajın geri dönmesiylespam yapılıyor

From: Timuçin Kızılay (tim@ideefixe.com)
Date: Thu 15 Dec 2005 - 00:57:51 EET

Bu aynı sorun benim uyduruk windows 2000 üzerinde çalışan mail sunucumda da
var. Tonla viruslu mail bu yolla yayiliyor ve hiçbirşey yapamıyorum. Sunucu
üzerinde bulunan domainlerden bazılarına yokboylebiradres@zargan.com
şeklinde viruslu mailler geliyor ve öyle bir adres olmadığı için mailin from
kısmında kim yazıyorsa mail ona gidiyor, haliyle gözümün önünde tonla virus
dağılıyor ve hiçbirşey yapamıyorum. ip adresleri hepsi farklı farklı olduğu
için ip kısıtlaması da yapamıyorum. Mail sunucusu çok dandik olduğu için
yalnızca mailboxlara gelen maillere virus kontrolü yapıp siliyor, bunlara
hiçbirşey yapamıyorum. Son bir haftadır durum böyle ve yoğunluktan mail
server servisi ara sıra kendi kendine kapanıyor. Bugün sunucunun bulunduğu
ISP'den aradilar, sunucunuzdan normalden çok fazla mail trafiği var
farkındamısınız diye adamlara eh, evet farkındayım halletmeye çalışıyorum
dedim ama içimden tüh rezil olduk demek geçti... Artık yeter deyip mail
sunucusunda windows'tan vazgeçmenin zamanı geldi.... Windows üzerinde
çalışan ve beni bu dertten kurtaracak mail sunucuları var ve kurup
çalıştırmam en fazla bir iki gün sürer ama bu linuxa geçmek için fırsat
olsun bana dedim ve bu mail listesine düştü yolum yine...

Linux üzerinde çalışacak, birden fazla domain olayını destekleyecek ve
ayarları webden yapılabilip her domain için o domainden sorumlu birine
kullanıcı adı ve şifre verip o domainin mailboxlarını kendisinin
düzenlemesini sağlayabileceğim bir mail sunucu ne tavsiye edersiniz? Bu
başıma gelen virus olayını falan da çözmüş olması gerekiyor tabi ki.

sevgiler,

Timuçin Kızılay