Re: [Linux] Gelecek Linux Paket Seçimi

From: Caner Baydemir (caner.baydemir@gmail.com)
Date: Wed 14 Dec 2005 - 09:55:51 EET

GL2.0 oldukça eski bir dağıtım. Sanırım Redhat 7.3'e karşılık geliyordu.
RH7.3'ün RPM paketlerini kullanabilrisiniz. Tabii bulabilirseniz...
Söylediğim gibi, çok eski bir dağıtım...

Kütüphane ve eksik dosya hataları tamamen elinizdeki dağıtım ile ilgili.
Eski bir dağıtımı kullanırken son versiyon bir dağıtımın RPM'ini elbette
kullanamazsınız. Arada bir ton versiyon değişikliği olmuştur. Ayrıca
günümüzde artık dağıtımlarda kullanım alanları açısından ayrılmaya
başladırlar. Örneğin Redhat Enterprise'da Multimedia ile ilgili birton paket
eksiktir. Bu nedenle basit bir müzik çalıcı için bile 10 küsür ek paket
yüklemeniz gerekir. Oysa Fedora masaüstü kullanıcıları içindir ve bu 10
küsür paket içinde zaten kuruludur.

Bahsini etmiş olduğunuz amsn gibi uygulamalar ihtiyacı olan tüm uygulamaları
içerisinde bulunduran paketlerdir. Yani sisteminizdeki kütüphaneleri çok
fazla kullanmazlar. Bu nedenle ileri ileri diyerek kurmak ve kullanmak kolay
olabilir. Ancak bu tür uygulamalara linux'ta fazla rastlayamazsınız. Bunun
sebebi boyut sorunsalıdır. Bir kütüphaneyi 10-15 program beraber
kullanabilecekken hepsinin kendi içerisine ayrı ayrı koyması diskte
kapladıkları alanı arttıracaktır. Ki Linux gibi içerisinde her türlü
programı barındıran bir sistemin o zaman kaç cd olacağını siz düşünün artık.

Öncelikle "herneyse" derken anladığınız şeyi söylemek istememiştim ama

Caner Baydemir