[Linux] Slm ve yardım

From: Alperen Tozluca (mcrea_2002@yahoo.com)
Date: Tue 13 Dec 2005 - 23:12:33 EET

Selam arkadaslar... :)

Ben Linuxa hevesli fakat daha once kullanmamıs bi üni.
talebesiyim. Linuxla ilgili(teknik olarak) hic bi
bilgim yok. Zati bu listeye katılma sebebim de bu :)
ayrıyeten hicbir programlama dilide bilmiorm (biraz
asp dısında- sanırım o da bi ise yaramaz)
 Uzun lafın kısası ben kafama takılan soruları asagıya
sıralıyorum. (istediğiniz sorudan baslayabilirsiniz :)
muaha )

1. Ben makinemde windows kullanıorm bunun benim aynı
zamanda linux kullanmam icin bi sakıncası var mı?
2. Eğer yoksa ben linuxu nasıl kurabilirm? Eğer
kurabiliorsam bilgisayarımı açtığımda linuxa nasıl
geçiş yapabilirim? (Zannımca bi disketle falan olur :)
)
3. Linuxda (linuxla ilgili okuduğum yaılardan
anladığım kadarıyla) yapacagımız isleri görsel bi
arayüz ile degilde komutlar ile yapıyormusuz. Belli
baslı komutlar nelerdir?
4. sizce bana linuxu sevdirecek ve cömezler icin
kullanması kolay olan hangi dagıtım lazım?
5. windowsda yapabildiğimiz isleri linuxda yapabiliyor
muyuz? (ben programlama dilleri ogrenmek istiyorum
bunun linux kullanırken yapmak mumkun mu? )

 Herkese sewgiler saygılar

Alperen Tozluca
Selcuk Üni. Endustri Müh. 1.sınıf