Re: [Linux] Gelecek Linux Paket Seçimi

From: Caner Baydemir (caner.baydemir@gmail.com)
Date: Tue 13 Dec 2005 - 17:19:55 EET

Öncelikle belirteyim Gelecek linux ve Pardus tamamen farklı sistemler.
"Herneyse" olamayacak kadar. Gelecek linux Fedora ve Redhat tabanlıdır. Bu
nedenle Fedora paketlerini kullanabilirsiniz. Tabii hangi Gelecek
versiyonunun hangi Fedora'a karşılık geldiğini bilmeniz gerekir. Mesela GL
3.0, FC1.0'a karşılık gelir.

Pardus'a gelince. Pardus'un projelerinden biri de kendi paket yönetim
sistemlerini geliştirmektir. Bu nedenle diğer paket sistemlerini
kullanamazsınız. Sadece kaynak koddan derleme yapabilirsiniz. Ancak Pardus
geliştiricilerinin kararlı sürümden sonra düzenli olarak paketleri
hazırlayacaklarını düşünüyorum. Yani şimdilik dert edilecek bir konu değil.
(tabii olur mu olmaz mı o ayrı)

13.12.2005 tarihinde akyil45 <akyil45@gmail.com> yazmış:

> Arkadaşlar merhabalar
>
> Internetten herhangi bir siteden yazılıp paketi indirirken
> redhat,fedora,mandrake,suse gibi her dağıtım için ayrı paket seçenekleri
> bulunuyor.ayrıca source kodlarıda bulunuyor.
>
> Ben gelecek linux kullanıyorum (veya pardus herneyse) ,bunlardan hangisini
> seçeceğim. Listede genellikle bunlar olmuyor haliyle. Rastgele birini idirip
> kurmaya çalışıyorum, yok o eksik yok bu eksik uğraşıyorum. Bu tür dağıtım ve
> sürüm bağımlılıkları hakkında bilgisi olanlar bizi aydınlatabilirse
> sevinirim.
>

> Herkese iyi çalışmalar.

> [...]

Caner Baydemir