[Linux] Thunderbird problemleri icin sondaj

From: Bekir SONAT (bekirsonat@gmail.com)
Date: Tue 13 Dec 2005 - 14:42:17 EET

Merhabalar,
Thunderbird 1.5'i cesitli isletim sistemlerinde kullaniyorum ve hepsinde
ortak olarak cakildigi yerler var.
sorunun, thunderbird'den mi benim sistemimden mi kaynaklandigini
ogrenmek icin bu
programi kullanan arkadaslarin goruslerine ihtiyacim var.

thuderbir mail kutusunu fat32 formatli bir windows diskinde tutyorum ve
windows surumunden kullaniyorum.
3 gmail posta hesabimdan birisinde son zamanlarda olusan problem:
gelen kutusu ustune tikladigimda, folder icindekileri gostermeye
calisirken kilitleniyor.
Bu arada islemci -cpu- kullanimi %90-95 arasinda takilip kaliyor.
task manager'den sonlandirip yeniden aciyorum,
sorunlu gmail hesabi da dahil, tum postalari basariyla aliyor ve sorunlu
olan
haricindeki tum hesaplarim gerektigi gibi calismaya devam ediyor.
İlaveten, windozedeyken, filtre icin kullandigim bir altklasor'u
bulamadigindan
mizildaniyor ve mektuplari ilgili klasore tasimak yerine inbox'ta tutuyor.

Ayni posta kutusu folderlari'na slackware uzerindeki thuderbird'imden de
erisebiliyorum.
Yukarda saydigim sorun ayni sekilde gerceklesiyor. process table'den
kill ettiysem sansli oluyorum,
cunku tas gibi slackware'i bile kilitliyor, power dugmesinden baska bir
sey calismiyor.
Ister root olarak ister user olarak baglanayim sorun degismiyor.

Son olarak siddetle, folder'lara erisim hakki veya aliskanligi onemli
olabilir
diye, posta klasorlerini ext3 formatli /home/mail icine tasidim
sorun degismedi. Folder isimlerinin buyuk-kucuk olmalari onemli olabilir
diye ( malum unix kurallari ) hepsini kuculttum,
ve filtre kurallari dosyasi icinde de ayni sekle soktum.
 (Bu arada bir bug kesfettim: herhalde uyumluluk saglamak icin
thunderbird lokal klasor
adlarinda kucuk/BUYUK harf duyarli degilmis gibi davraniyor ama
filtreler hic de oyle dusunmuyor..
Nitekim bu duzeltmeden sonra filtreler duzgun calismaya basladi. )

Ama malum posta kutusunda kilitlenme devam etti.

En son, Pardus'da Thunderbird kurarak ayni dizine ayar ettim. Bu sefer
sorunlu posta kutusu da calismaya basladi,
ama bu posta kutusunda mektup okur-duzeltir silerken abuk subuk isler
cikmaya basladi.
Ornegin mektup sildikce, header'i da body'si de bos
yeni_gelmis_gibi_okunmamis_olarak_gorunen mektuplar turemeye basladi.
Ya da alakasiz herhangi bir yerde tum sistem donuyor ve sadece power
dugmesi calisiyor.

Eger, yillarca sorunsuz severek kullandigim bu program sizlerde de boyle
sorunlar yaratiyorsa,
gonulsuz de olsa posta kutularimi kMail'e tasimak icin ugrasmaya
baslayacagim.
Hatta, mektup aktarimi icin yol onerebilecek olanlara simdiden tesekkur
ediyorum.

NOT: Thunderbird haricinde sistem(ler)deki her sey olmasi gerektigi gibi
calisiyor. Donanim sorunum yok vs. vs.
Lutfen yardim..
Bekir