Re: [Linux] disk / fstab

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 06 Dec 2005 - 17:06:39 EET

Tue, 6 Dec 2005 13:30:07 +0200 tarihinde Timuçin Kızılay
<tim@ideefixe.com> yazdi:

> Bu arada taktığım 2. hard diski /dev/hde olarak gördü, bütün
> partitionları sil, yeniden formatla dedim, formatladı ama yast içinde
> formatlama kısmında mount point belirtmediğimde /dev/hde1 olarak
> mount edecek gibi görünüyor ya da orada yazılanlardan ben öyle
> anladım. Böyle yapınca bir türlü mount edemedi, fstab ya da mtab
> dosyalarında bulunamadı gibi bir hata verdi. Ben de /disk2 diye bir
> klasör açtım, formatlarken de fstab options gibi bir yerde mount
> point kısmına /disk2 yazdım, bu şekilde yapınca /disk2 olarak
> [...]
Yast kismindan emin degilim ama fstab maceran dagitim senin icin bu
islemleri otomatik yapmadiginda normal bisi. Linux hangi aygitin
(/dev/hda, /dev/sda, /dev/fd0, vs) nereye (/disk2, /mnt/hda, vs) ve ne
sekilde (sadece okunur, otomatik, root haklari ile, vs) baglanacaginin
bilgisini /etc/fstab dosyasindan aliyor.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693