Re: [Linux] linux'ta mp3 player

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Tue 09 Aug 2005 - 12:37:33 EEST

 Selamlar
Sal, 2005-08-02 tarihinde 00:00 +0300 saatinde, Azer Demir yazdı:
> arkadaşlar meraba,
>
> yakın zamanda bir mp3 player almayı düşünüyorum, başlarda ipod almayı
> düşünüyordum ama ipod'larda yüklü olan itunes adlı program windows ve
> mac'lerde çalışabiliyor herhalde. ipod'u olup da itunes dışında linux
> ile birlikte kullanılabilecek bir programla kullanan var mı aranızda?
> bir de, ipod'a şarkı aktarırken manuel olarak bir dizin aktarılabiliyor
> mu? ben windows'ta bir arkadaşın ipod'unun içine bakmıştım, şarkıların
> bulunduğu dizinde her şarkı için bir dizin bulunuyordu. yani bir program
> olmasa bile kolayca ipod'a şarkı aktarabilir miyim?

 Ipod'u baglarken sorun yasayacaginizi pek sanmam.Ancak fiyat/performans
acisindan Ipod'un cok da iyi olmadigini duymustum.Emin degilim ama
Ipod'a atilan sarki baska bir medyaya atilamiyormus?Pil omru konusunda
da cesitli soylentiler mevcut.

> diğer alternatifler olarak ne önerebilirsiniz? bir arkadaşım da creative
> var, direk dizinleri aktararak şarkı aktarımı yapıldığını söyledi,
> program da varmış ama kullanmıyormuş.

 Iriver'i [1] onerebilirim.Kendisi USB disk gibi oldugundan direk mount
edilip kullanilabiliyor (Dolayisiyla pek cok dagitim otomatik mount
edip, masaustune ikonunu atiyor).Bu ozelligi sayesinde sarki/dosya/dizin
atmak icin ek bir yazilima ihtiyac duymuyor.Disk kapasitesi de 40gb idi
sanirim (Modelden modele degisebilir).

> önerilerinizi bekliyorum.
>
> iyi çalışmalar.

 Aslinda boyle yorumlarda bulunmayi pek sevmedigimden yazi biraz daginik
olmus olabilir.Ustune ustluk bahsedilen urunleri kendim test
etmedigimden, kulaktan dolma bilgilerle yaptigim bu yorumlarin yerine
Internet uzerinde, urunlerle ilgili forumlarda gezerek, daha fazla bilgi
sahibi olabilirsiniz.

1)http://www.google.com.tr/search?q=iriver&hl=tr&lr=&sa=G