Re: [Linux] disketten program yuklemek

From: Onur Kucuk (onur@kablonet.com.tr)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 20:30:51 EEST

On Thu, 28 Apr 2005 20:01:35 +0100
"SULEYMAN AYDIN" <saydin@anadolu.edu.tr> wrote:

> Merhaba,
>
> Arkadaslar 4 ayri disket ile gelen bir programi kurmak istedim, ancak
> 'setup.exe' ikinci disketi isteyince takilip kaldim..
>
> 'umount /mnt/floppy' komutu verip cikarmak ya da bu komutu vermeden
> cikarmak [tehlikelidir, bilirim] ile de sorunu cozemedim.
>
> Program win32 ortaminda calisabilir bu nedenle wine altina kurmaya
> calistim.
>
> Hda uzerine disket iceriklerini kopyalayip oradan kurmaya calistimsa
> da gene beceremedim.
>
> Disketlere paylastirilmis olan bir programi kurma konusunda tecrubesi
> [...]

 disketlerin icerigini dd ile harddiskte biryerlere imaj olarak
kopyalayip

 dd if=/dev/fd0 of=/tmp/disket1.img gibi

 daha sonra da bunlari farkli dizinlere loopback ile baglayip

 mount -o loop /tmp/disket2.img /mnt/disket2

 wine altinda bu dizinleri diger suruculer olarak tanitip

 a: - >/mnt/floppy b: -> /mnt/disket2

 kurulum programina sanki 4 disket surucunuz varmis gibi "diger
surucuden devam et" diyebiliyorsaniz sorununuz cozulur.

 Tabi disketlerde bir tur kopya korumasi vs. varsa bu sorunu
cozmeyebilir.

 Bir de lazy umount var (-l) , force secenegi var (-f) ama saglikli
calisacagindan emin degilim

--
 Onur Kucuk                                      Knowledge speaks,
 <onur.--.-.kablonet.com.tr>                     but wisdom listens