Re: [Linux] 2GB Ram'e Swap alan gerekir mi?

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 12:57:49 EEST

Selamlar..

1 GB Swap yapmaktansa, 1 GB'daha RAM alıp takın.

1 GB SWAP'ın doldurulup boşaltılması tam bir handikap olur. Sisteme 2 GB
gerekiyorsa, bunu Diskten karşılamaya çalışıp sistemin kullanıcılarına
zulmetmeyin.

1 MB RAM'ın 400$ olduğu devirlerde SWAP bir anlam ifade ediyordu. Ama
artık pek bir anlamı yok. Sorun sadece RAM'ın ucuzluğu değil. Artık
networklar, çevre birimleri filan o kadar hızlandı ki SWAP kullanımından
kaynaklanan yavaşlama çok çok belirgin ve üzüntü verici hale geldi. 9600
bit/s modemi 4 kişi ile, 1 MHz'lik 4 aptal terminal ile paylaşarak
kullanırken bu yavaşlık pek sorun olmazdı. Ama şimdi öyle değil elbette.
Ekrana 100 bayt değil, MB yolluyorsunuz ve bunun SWAP'tan değiş tokuşu
gerçekten dramatik yavaşlamaya sebep oluyor..

Saygi ve sevgiler..