[Linux] 2GB Ram'e Swap alan gerekir mi?

From: AK (a.kayaalp@denker.com.tr)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 11:20:57 EEST

Arkadaşlar Selam,
2GB ramli 80GB sata diskli bir makinaya slackware kurmak istiyorum.
yoğun olarak PHP-MYSQL ikilisi çalışacak ve büyük datalar ile
(15-20GB)işlemler yapılacak. iki konuda sizlerin önerilerine ihtiyacım var.

1- netten baktigim kadari ile swap bolumleri icin 2*Ram gibi bir formul
oneriliyor. bu durumda 4GB bir swap olusturmam gerekecek , bu bana biraz
buyuk geldi :),
birde 1 swap bolumu 2GB'dan buyuk olamiyormus, bu durumda iki ayrı bolum
olusturup diskin baslangic bolumlerine arka arkaya mi yerlestirmem
gerekiyor?

2-datalarim buyuk olacak bu durumda diski hangi boyutlarda bolumlendirmem
uygun olur ve hangi bolume neleri baglamaliyim. simdiye kadar deneme linux
larimi hep iki bolume(swap , root) kurdugum icin su anda nasil bir yol
izleyecegimi kestiremiyorum.

bu postayi okuyan herkese tesekkurler.....