[Linux] Mail Server

From: Mert İzgil (linux@hebux.com)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 11:43:02 EEST

Merhabalar,

Geçen günkü firewall sorunumu dün çözdüm. Serdar bey ve diğer yardım eden kişilere öncelikle teşekkür ederim.

Bu hafta yeni bir soruyla ve sorunla tekrar karşınızdayız :)

Sorunum şu ki; postfix dovecot ve fetchmail yardımıyla, Maildir yapısında, kullanıcıların maillerini sunucuya çekiyorum. Yanlız aynı domainde ki userların birbirlerine attıkları maillerde, mailler ilk önce internetteki sunucuya, oradan tekrar ağdaki sunucuya geliyor. Gereksiz bw harcanıyor. Hat şişiyor. Exchange serverda , eğer atılan mail adresi kendi bünyesinde varsa direk kişinin mailbox'ına maili düşürüyor. Bunu Linux'da nasıl yaparım.

Kısaca fetchmail ve postfix ile kurulu bir sistemde, fetchmailrc dosyasında belirtilen bir mail adresine atılan mailleri internete çıkmadan direk kendi içinde halletmesini istiyorum. Bunu nasıl hallederim? Döküman/Kaynak verirsenizde (ing/trk) uygun olur..

Şimdiden teşekkürler,