Re: [Linux] 9.1 suse ye lexmark z605 yazızıtanıtımı

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Mon 25 Apr 2005 - 09:21:38 EEST

Selamlar..

> linux:~/lex # rpm -ivh --nodeps *rpm
> hata: Dosya glob tarafından bulunamadı: *rpm
> dediğiniz gibi komuları verince en son bu şekilde uyarı veriyor.
> linux:~/lex/installer içinde 2 tane rpm dosyası var dı onları
> kurdum .

Yanlış hatırlamıyorsam, *rpm, x* gibi tarifler bash tarafından
işlenirler. Yani "rpm *rpm" komutunuz, "a.rpm, b.rpm, c.rpm" gibi
dosyalarınız varsa "rpm a.rpm, b.rpm, c.rpm" şeklinde kullanılacaktır.
DOS/Windows'larda durum böyle değildir, "*rpm" doğrudan uygulamaya
geçirilir.

Bu durumda sorun çıkaran yerin bash olduğunu söylemek mümkün. O
rpm'lerin adlarını teker teker yazarak çalıştırmayı bir deneyin. Eğer
Fedora gibi zıvanadan çıkmış bir dağıtım kullanıyorsanız bu gibi hatalar
gayet mümkündür.

Belki spesifik bir çözüm bilen vardır, daha çok yardımcı olabilir..

Saygı ve sevgiler..